Μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον και την έψαχνα παντού. Ήμουν έτοιμος να την παραγγείλω σε φίλους από τη Γαλλία ή το Βέλγιο γιατί ήθελα να την δοκιμάσω. Τελικά την βρήκα στην έκθεση Premium Stories χτες, και έμαθα ότι εισάγεται στην Ελλάδα.

Αναφέρομαι στη μπύρα Deus, την περίφημη Brut des Flandres - την πιο exclusive μπύρα που κυκλοφορεί στην αγορά - η οποία αποκαλείται (καταλαβαίνουμε όλοι γιατί) η "Dom Perignon" της μπύρας.

Η Deus είναι Βέλγικη. Ξεκινάει τη ζωή της ως ζύθος στο Βέλγιο, αλλά δεν μένει εκεί. Μεταφέρεται σε δεξαμενή στη Γαλλία, και συγκεκριμένα στο Epernay της Καμπανίας, όπου εμφιαλώνεται σε φιάλες Σαμπάνιας και υφίσταται δεύτερη ζύμωση (και όλα όσα έπονται) κατά την παραδοσιακή μέθοδο οινοποίησης της Σαμπάνιας. Όπως καταλαβαίνετε η εκτενής ζύμωση (διάρκειας ενός μηνός) και η προσεκτική αυτή διαδικασία παραγωγής της δίνουν άλλον αέρα και την διαφοροποιούν από οποιαδήποτε συνηθισμένη μπύρα.

Αρωματικά και γευστικά η Deus έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Στη μύτη εγώ διέκρινα πολύπλοκα spicy αρώματα που παραπέμπουν στο ginger και μου θύμισαν ακόμα και το γλυκό και ιδιαίτερο άρωμα της Worcestershire Sauce. Στο στόμα είναι έντονη και αυστηρή, με αφρισμό που βρίσκεται κάπου ανάμεσα στη Σαμπάνια και τη μπύρα, και με ευχάριστες ψημένες και καραμελωμένες σκούρες γεύσεις.

Θα σέρβιρα την Deus παγωμένη (στους 2-4 βαθμούς Κελσίου) σε ποτήρι τύπου flute της Σαμπάνιας σαν απεριτίφ, και θα είχα μεγάλη περιέργεια να δω τις αντιδράσεις των καλεσμένων μου. Σε γεύμα θα τη συνδύαζα με πικάντικες Ασιατικές γεύσεις ή με ποικιλία αλλαντικών από την Ισπανία ή την Πορτογαλία (αυτά που έχουν έντονο το κόκκινο πιπέρι).

Θα βρείτε τη Deus σε επιλεγμένες κάβες ανά την Αθήνα. Η λιανική της τιμή "παίζει" κάπου ανάμεσα στα €25 και τα €28 - αν σας φαίνεται ακριβή, υπενθυμίζω ότι εμφιαλώνεται σε φιάλες Σαμπάνιας των 750ml. Α, και σε περίπτωση που η ασυνήθιστή της γεύση σας παρασύρει σε καταχρήσεις και μετά μου φωνάζετε, σας εφιστώ την προσοχή: Η Deus έχει αλκοολικό τίτλο 11.5%, ποσοστό υπερδιπλάσιο από αυτό που έχουν οι καθημερινές μπύρες του εμπορίου!


11/9/2008 05:29:44 pm

Να πω την κακία μου τώρα, αλλά το Deus της Cavino σαν πολύ να έχει κλέψει την ιδέα...

Reply
11/10/2008 07:39:19 am

Η τιμη της εδω Θοδωρε ειναι περιπου $65 Βλεπεις εχει να περασει ολοκληρο Ατλαντικο. Δε συμφερει να κανεις παρτυ με τετοιες μπυρουλες! Καλημερα σου!

Reply
JAD
11/12/2008 11:56:16 pm

Αναρωτιεμαι που θα μπορουσα να την εβρισκα..??..Any ideas..???...8-)

Reply
11/13/2008 12:12:44 am

Δεν ξέρω αν σας εξυπηρετεί - εγώ ρώτησα για Βόρεια και μου είπαν ότι υπάρχει στην Κάβα Δροσιά (Λεωφ. Σταμάτας 3, 210-8142943).

Reply
JAD
11/13/2008 08:05:09 pm

Σας ευχαριστω,πολυ...8-)..

Reply
JAD
11/16/2008 08:08:08 pm

Οι δυναμεις του καλου εδρασαν ταχυτατα,και ετσι εχω στην αγκαλια μου τις δυο μπυρες-σαμπανιες...Ευχαριστω και παλι για το tip...:-D

Reply
11/17/2008 08:15:01 pm

Πολύ χαίρομαι. Enjoy!... Και περιμένουμε εντυπώσεις και σχόλια...

Reply



Leave a Reply.