"Το κρασί καταστρέφει το σηκώτι", έτσι δεν μαθαίνουμε από μικροί; Κι όμως, να που για άλλη μία φορά η επιστήμη τα βάζει με τον ίδιο της τον εαυτό και παρουσιάζει νέα στοιχεία που ενδέχεται τελικά να καταρρίψουν (και) αυτό το μύθο...

Σύμφωνα λοιπόν με πρόσφατη δημοσίευση στο American Journal of Physiology-Gastrointestinal and Liver Physiology από ομάδα επιστημόνων στην Αμερική, το μυστικό μάλλον βρίσκεται στο Resveratol, μία ουσία που απαντάται στο κόκκινο κρασί, τα σταφύλια, τους ξηρούς καρπούς και τα βατόμουρα. Το Resveratol, με βάση την έρευνα αυτή, όχι μόνο μειώνει την δημιουργία νέου λιπώδους ιστού στο σηκώτι, αλλά και αυξάνει τον ρυθμό με τον οποίο το σηκώτι διασπάει το λίπος που ήδη υπάρχει σε αυτό. Όπως πάντα, βεβαίως, οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι οι μελέτες αυτές (που ως συνήθως βασίζονται σε πειράματα που έγιναν πάνω σε δύσμοιρα ποντίκια) έχουν ακόμα πολύ δρόμο μέχρι να δώσουν τελικά αποτελέσματα με ουσιαστική εφαρμογή στον ανθρώπινο οργανισμό.

Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι το κόκκινο κρασί, κεντρικό στοιχείο της περίφημης Μεσογειακής διατροφής, για άλλη μία φορά συσχετίζεται με την προστασία του οργανισμού του ανθρώπου από τα μύρια δεινά που του επιφυλάσσει η καθημερινότητά του.

Σε κάποια εφημερίδα πάντως πρόσφατα πήρε το μάτι μου μία διαφήμιση σκευασμάτων Resveratol που πωλούνται ως συμπληρώματα διατροφής, με την υπόσχεση της μακροζωίας. Για να είμαι ειλικρινής, αν και συχνά αναφέρομαι - χαριτολογώντας - στο σηκώτι μου ως "φουα γκρα", δεν έχω σκοπό να σπεύσω να αγοράσω Resveratol σε κάψουλες. Τώρα όμως που διάβασα την έρευνα αυτή, θα (συνεχίσω να) πίνω καλό κόκκινο κρασί με διπλή χαρά!...


2/16/2009 01:51:55 am

Είχα διαβάσει πριν δύο χρόνια μία έρευνα που έγινε για την Ρεσβαρατρόλη (πάνω σε ποντίκια πάλι!) και μιλούσε για τον αντιοξειδωτικό της ρόλο αλλά και για τον ρόλο της στην καταπολέμηση κακοήθων όγκων κάθε είδους. Ήταν ένα εξαιρετικό άρθρο από το "revue des oenologues" και το έχω κρατημένο στο αρχείο μου.
Πρόσφατα διάβασα για έναν Αυστραλό που κατάφερε να κάνει κρασί με πολύ μεγάλη συγκέντρωση Ρεσβερατρόλης. Δεν διευκρίνιζε όμως αν θα το πουλάει στις κάβες ή στα φαρμακεία!

Reply
2/16/2009 01:52:58 am

Είχα διαβάσει πριν δύο χρόνια μία έρευνα που έγινε για την Ρεσβαρατρόλη (πάνω σε ποντίκια πάλι!) και μιλούσε για τον αντιοξειδωτικό της ρόλο αλλά και για τον ρόλο της στην καταπολέμηση κακοήθων όγκων κάθε είδους. Ήταν ένα εξαιρετικό άρθρο από το "revue des oenologues" και το έχω κρατημένο στο αρχείο μου.
Πρόσφατα διάβασα για έναν Αυστραλό που κατάφερε να κάνει κρασί με πολύ μεγάλη συγκέντρωση Ρεσβερατρόλης. Δεν διευκρίνιζε όμως αν θα το πουλάει στις κάβες ή στα φαρμακεία!

Reply
2/16/2009 03:30:02 am

Όταν αρχίσουν οι μελέτες στους ανθρώπους σφύρα μου!
Όχι για μένα… Εθελοντής για την ανθρωπότητα!!!

Reply
3/21/2011 04:23:16 pm

Nice work,i am glad to see this page,it gives me the information what I need,thanks!

Reply



Leave a Reply.