Λοιπόν βρήκα ένα Κρητικό εστιατόριο κυριολεκτικά "μέσα στα πόδια μου". Το Τόπος Γεύσης Κρήτη έχει ανοίξει στη Ν. Ερυθραία από το Σεπτέμβριο, δεν είχε κάνει όμως ως τώρα διαφήμιση ή κάποια προωθητική ενέργεια, μέχρι που μοίρασε ένα flyer στην ευρύτερη περιοχή και μπήκε, τελικά, στο "radar" μου.

Πέρασα προχτές τελείως στο συμπτωματικό και το αυθόρμητο, γυρίζοντας από το video club. Δεν είχα σκοπό να φάω, για την ακρίβεια είχα πει ότι εκείνο το βράδυ θα προσέξω - πόσες φορές όμως δεν τα έχουμε πει αυτά...


Στο ζητούμενο τώρα: Πρόκειται για ένα μικρό, αλλά πολύ μοντέρνα φτιαγμένο εστιατόριο, σ' ένα μικρό και ήσυχο στενό της Ν. Ερυθραίας. Φωτεινό, περιποιημένο, με τραπεζάκια και μέσα και έξω. Ο μάγειρας είναι από το Ηράκλειο, ο σερβιτόρος (ο Ανδρέας) από τα Χανιά, ενώ η σερβιτόρα (δεν συγκράτησα το όνομά της) από το Ρέθυμνο. Όπως καταλαβαίνετε, το νησί εκπροσωπείται αρκούντως!


Το μενού είναι σύντομο αλλά περιεκτικό. Περιλαμβάνει ότι θα περιμένε κανείς από ένα Κρητικό μαγαζί: Χοχλιούς, απάκι, μαραθόπιττα, βολβούς, αρνάκι οφτό, και πάει λέγοντας. Για τους πιο τολμηρούς (κι αυτούς που δεν φοβούνται τη χοληστερίνη τους δηλαδή) προτείνονται και οι πατάτες οι τσικαλάτες με στάκα από δίπλα για βούτηγμα!... Εγώ δοκίμασα Γαμοπίλαφο με Ζυγούρι, που ήταν γευστικότατα και τα δύο, και μία νόστιμη Κρητική σαλάτα κομπλέ με ξινομυζήθρα, παξιμάδια κρίθινα, κάπαρη, κλπ. Δεσμεύτηκα όμως να ξαναπάω, αυτή τη φορά με το φίλο μου το Μιχάλη που είναι πιο ειδικός στην κουζίνα της Μεγαλοννήσου, καθότι Κρητικός.


Μοναδική μου παρατήρηση σε αυτή τη φάση ήταν το γεγονός ότι τα εμφιαλωμένα κρασιά που προσφέρει το κατάστημα - ενώ είναι και αρκετά και καλής ποιότητας - προέρχονται από οπουδήποτε εκτός από την Κρήτη, το οποίο είναι κρίμα, αν σκεφτεί κανείς πόσο καλά κρασιά μας δίνει, πλέον, το νησί. Βέβαια, όσοι κάνουν κέφι τον καλό Μαρουβά θα περάσουν μία χαρά - εγώ μετά από τους τρεις μαρουβάδες που με κέρασαν όσο περίμενα να ετοιμαστεί το Γαμοπίλαφο ήμουν "έξω ντέρτια και καημοί"!


Θα βρείτε το Τόπος Γεύσης Κρήτη στην "ενδοχώρα" της Ν. Ερυθραίας (Ευαγγελιστρίας 13 / 210-6250345). Καλή όρεξη!


7/7/2008 07:01:13 pm

Που πας και τα ξετρυπώνεις θα ήθελα να ήξερα εγώ...Θα πάω με τους Κρητικούς φίλους να μου πουν τη γνώμη τους, αν και συνήθως είναι αρνητική. Είναι πολύ ψείρες οι Κρητικοί με το φαϊ τους1

Reply



Leave a Reply.