Έχετε παρακολουθήσει την ιστορία που έχει ξεσπάσει εδώ και κάτι μήνες με τα κρασιά Brunello του Montalcino; Έχει γίνει ολόκληρο σκάνδαλο, το οποίο εξελίχθηκε σε μεγάλο δικαστικό αγώνα, επειδή σε κάποιο έλεγχο που έγινε σε δείγματα κρασιών, βρέθηκαν ενδείξεις νοθείας. Όχι, δεν πρόκειται για χημικά, δηλητήρια, κλπ, όπως θα περίμενε ο Έλληνας τηλεθεατής του Ευαγγελάτου και του Νίκου Τσιαμτσίκα. Απλά, ο έλεγχος έδειξε ότι αντί για 100% Sangiovese, που είναι βάση νόμου η ποικιλιακή σύνθεση του Brunello di Montalcino, κάποιες φιάλες περιείχαν - άκουσον άκουσον - μη επιτρεπόμενες ποικιλίες όπως Cabernet Sauvignon ή Merlot, σε ποσοστά που άγγιζαν το 1%! Δίκαια αναρωτιέστε λοιπόν, σε τι κόσμο μεγαλώνουμε τα παιδιά μας;;;!!!

Είναι γεγονός ότι η ποικιλία του Brunello, που είναι κλώνος του Sangiovese Grosso, ενδείκνυται για να δίνει κρασιά με δύναμη, ένταση, πλούσιο σώμα και γεμάτες ταννίνες. Γι αυτό και το Brunello di Montalcino είναι ένα δυνατό, χειμωνιάτικο ερυθρό κρασί που συνοδεύει δυνατά κόκκινα κρέατα και έχει αδυναμία στο μεγαλόσωμο κυνήγι, όπως ελάφι ή αγριογούρουνο. Ωστόσο, θεωρώ αστείο να δημιουργείται θέμα γύρω από την ύπαρξη μίας ευγενούς, διεθνούς ποικιλίας σε ποσοστό μικρότερο ή ίσο του 1% σε οποιοδήποτε κρασί, ειδικά όταν πρόκειται για κρασιά με έντονο προσωπικό στοιχείο από παραδοσιακούς οίκους μίας πολύ γνωστής οινοπαραγωγικής περιοχής. Ειδικά μάλιστα από τους Ιταλούς, ορισμένα από τα καλύτερα κρασιά των οποίων προέκυψαν μέσα από ανατροπές, ρήξεις με το κατεστημένο και συνειδητές παραβάσεις απαρχαιωμένων νομοθεσιών.


Κάποιοι βγήκαν ήδη και είπαν ότι τα δικά τους τα κρασιά ελέγθηκαν και είναι ανόθευτα και καθαρά: Προ ημερών έλαβα με χαρά το σχετικό δελτίο τύπου από τον οίκο Antinori - λέω με χαρά γιατί και αγαπώ τον συγκεκριμένο οίκο και υποστηρίζω όσους έχουν αγωνιστεί για να στηρίξουν και να αναδείξουν την ποικιλία του Sangiovese, που είναι από τις πολύ αγαπημένες μου. Ωστόσο, το ξαναλέω, εμένα με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα. Και αν αυτό είναι εξαιρετικό, όπως είναι τα καλά Brunelli που έχω δοκιμάσει, τότε είμαι διατεθειμένος να αποδεχτώ την ύπαρξη μίας ξένης ποικιλίας σε ποσοστό 1%, που στον οινικό κόσμο θεωρείται ουσιαστικά μηδαμινό.


Ευελπιστώ ότι θα μπορώ να σας πω νεότερα και πιο εμπεριστατωμένα στοιχεία όταν επιστρέψω από Τοσκάνη, καθώς θα έχω συναντηθεί με τους φίλους μου στο Poggio Antico, που είναι από τα αγαπημένους μου παραγωγούς Brunello di Montalcino. Στο μεταξύ, οι φίλοι του Brunello μπορούν να ενημερώνονται σχετικά με το αγαπημένο τους ερυθρό κρασί από την ιστοσελίδα τους κλαδικού οργάνου της περιοχής, του Consorzio del Vino Brunello di Montalcino.


JAD
7/9/2008 08:31:07 pm

ΤΣΚ...ΤΣΚ..ΤΣΚ..Που οδευουμε Θεε μου..Προς μια "διεφθαρμενη" 1% εποχη..Συγκριτικα, ειναι σαν να μου λενε οτι η νοθειας της βενζινης που αγοραζω,περιοριζεται στην προσμιξη αυτου του ποσοστου, απο σουπερ σε αμολυβδη ή απο αμολυβδη σε ultimate/v-power...Αν ηταν ολες οι νοθειες ετσι, θα ημουν ικανοποιημενος..

Reply



Leave a Reply.