Χμμμ, ανησυχητικά τα νέα από Κύπρο... Μου τηλεφώνησε σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς Ελληνικού κρασιού της Μεγαλοννήσου, που μου μιλούσε για ώρα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από τις αρχές του έτους λόγω της απεργίας των λιμενεργατών στην Ελλάδα. Όχι ότι έχω κάτι εναντίον της διεκδίκησης των δικαιωμάτων του συγκεκριμένου κλάδου, αλλά έχει ενδιαφέρον το πόσο αυτά που συμβαίνουν επηρεάζουν διάφορους τομείς της οικονομίας μας όπως, εν προκειμένω, το κρασί.

Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται στο ότι, για να φτάσει Ελληνικό κρασί στην Κύπρο - το οποίο η εκεί αγορά το θέλει και το ζητάει πολύ - χρησιμοποιούνται άλλοι τρόποι, πέραν της μεταγωγής με πλοίο. Αναπόφευκτα, αυτό έχει άμεση (αρνητική) επίπτωση στο χρόνο, στην κατάσταση του εμπορεύματος και, βέβαια, στο κόστος.


Η Κύπρος βρίσκεται, από οινικής πλευράς, περίπου στο σημείο που βρισκόμασταν εμείς στις αρχές της δεκαετίας του 90, όταν ξεκινούσε, ουσιαστικά, η οινική επανάσταση για την ανάδειξη των
boutique wineries και την διάδοση του ποιοτικού εμφιαλωμένου κρασιού. Είναι μία οινοπαραγωγική χώρα με δυνατότητες, αλλά και με πολλά προβλήματα, γι αυτό και καλό θα ήταν να την στηρίξουμε όσο μπορούμε.

Αν σας δοθεί η ευκαιρία, αξίζει τον κόπο να κάνετε ένα οινο-τουριστικό ταξίδι στην Κύπρο. Εγώ το είχα κάνει προ καιρού, μετά από πρόσκληση του Κυπριακού Υπουργείου Εμπορίου, και είχα φύγει με πολύ θετικές εντυπώσεις. Αν σας ενδιαφέρει να διαβάσετε το οδοιπορικό και αφιέρωμά μου στην οινική Κύπρο, το οποίο είχε δημοσιευτεί στον
ΟΙΝΟΧΟΟ (τεύχος Οκτωβρίου 2006), θα το βρείτε κάνοντας κλικ σε αυτό εδώ το link.





Leave a Reply.